Gratis produkt med hver bestilling
Under finner du BONOs generelle vilkår. Har du spørsmål, ta gjerne kontakt med vår kundeservice.
I disse generelle vilkårene brukes de følgende begrepene med den betydning som er angitt nedenfor, med mindre annet er uttrykkelig avtalt.
BONO: den som fastsetter disse generelle vilkårene.
Kunden: den fysiske personen som ikke handler i nærings- eller yrkesvirksomhet og inngår avtale med BONO.
Disse vilkårene gjelder for ethvert tilbud, hver tilbudsforespørsel og enhver avtale mellom BONO og kunden som BONO har erklært at vilkårene skal gjelde for, med mindre partene skriftlig har fraveket vilkårene.
Disse vilkårene gjelder også for avtaler med BONO der det må involveres tredjepart for å gjennomføre avtalen.
Avvik fra disse vilkårene er kun gyldige dersom de er uttrykkelig avtalt skriftlig.
Angrerett: kundens rett til å heve fjernsalgskontrakten innen angrerettens frist.
BONO er et handelsnavn for BONO B.V., registrert ved Westeinde 110, 1511 MA Oostzaan, Nederland. BONO B.V. er registrert i det nederlandske foretaksregisteret under nummer 74636391, MVA-nummer NL859976026B01. BONO kan kontaktes på e-post: info@bonohealth.no
De tilbødte varene vises og/eller beskrives så nøyaktig som mulig på nettstedet og/eller i skriftlige tilbud, og har de egenskaper som BONO oppgir i tilbudet.
Bilder og spesifikasjoner i tilbudet er kun veiledende og gir ikke grunnlag for erstatning eller hevning av avtalen.
Bilder av produkter gir et sannferdig inntrykk av de tilbudte varene. BONO kan ikke garantere at den faktiske emballasjen alltid er identisk med bildet.
På nettstedet opplyses det klart hva kunden må betale ved kjøp, og hvilke rettigheter og plikter kunden har ved aksept av tilbudet.
BONO forbeholder seg retten til å endre eller tilpasse tilbudet.
Avtalen anses inngått når kunden aksepterer tilbudet og oppfyller de deri angitte vilkårene.
BONO leverer i henhold til opplysningene kunden har oppgitt ved bestilling. Kunden er ansvarlig for korrekt leveringsadresse og bestilling av riktige varer.
Uavhengig av valgt betalingsmåte forbeholder BONO seg retten til å avvise eller utsette utførelse av en bestilling.
Alle priser oppgis med forbehold om trykk- og tastefeil. BONO påtar seg ikke ansvar for konsekvenser av slike feil. Ved feil behøver ikke BONO levere varen til den uriktige prisen.
BONO gjør sitt ytterste for å levere bestillinger så raskt som mulig. Hvis levering forsinkes – enten på grunn av midlertidig utsolgt eller andre årsaker – eller hvis bestillingen ikke kan gjennomføres helt eller delvis, skal kunden få beskjed senest 30 dager etter bestilling. Kunden har da rett til å heve avtalen kostnadsfritt, uten krav på erstatning.
Leveringssted er den adresse kunden har oppgitt til BONO.
Alle leveringsfrister er veiledende. Kunden kan ikke gjøre krav gjeldende ved overskridelse av en frist.
Ved heving etter første ledd refunderer BONO det betalte beløpet så snart som mulig, senest 14 dager etter heving.
Hvis levering av bestilt vare er umulig, vil BONO forsøke å skaffe en erstatningsvare. Kunden skal ved levering informeres tydelig om at varen er erstatning. Angreretten gjelder også for erstatningsvarer. Returkostnader dekkes av BONO.
BONO bærer risikoen for skade og tap under forsendelse, unntatt ved feil adresse oppgitt av kunden. Ved feil adresse er ikke BONO ansvarlig for tap og har ingen kompensasjonsplikt. Når varen er mottatt av kunden, overføres risikoen til kunden. Hvis en vare forsvinner, må kunden ved første forespørsel bistå i undersøkelsen. Ved manglende bistand kan BONO kreve pris for varen dekket av kunden.
Kunden har ved alle kjøp rett til å heve fjernsalgskontrakten uten begrunnelse i 14 dager (angrefrist). Fristen løper fra dagen etter mottak av varen av kunden eller en representant utpekt av kunden og meddelt BONO.
Under angrefristen skal kunden behandle varen og emballasjen forsvarlig.
Ved bruk av angreretten må kunden returnere varen innen 14 dager.
Returvarer må være ubrukte og uten skader, og kunden må følge alle returbetingelser. Kundens returfrakt dekkes av kunden. Etter mottak og godkjenning av varen, tilbakebetales beløpet innen 14 dager.
Hvis kunden ikke benytter angreretten eller ikke returnerer varen innen fristene i første og tredje ledd, anses kjøpet som endelig.
Ved retur på eget initiativ dekkes fraktkostnadene av kunden. BONO er ikke ansvarlig for skader under slik frakt.
Ved bestilling lagres kundens opplysninger i BONOs personregister. På skriftlig forespørsel får kunden innsyn i sine data. Korrigeringer oppgitt av kunden vil bli gjennomført, med mindre de er uriktige.
BONO utleverer ikke personopplysninger til tredjepart uten lovlig grunn eller utenfor formålet med registreringen.
BONO har en kjent klageprosedyre og behandler klager i henhold til denne.
Klager på avtaleoppfyllelse må sendes skriftlig til BONO innen 7 dager etter at mangelen er oppdaget.
Bonos svarfrist er 14 dager fra mottak av klagen. Dersom saken krever lengre behandling, bekreftes mottak innen 14 dager og kunden får beskjed om forventet svartidspunkt.
Hvis klagen ikke løses i minnelighet, kan saken bringes inn under tvisteløsningsordningen.
Klagen rettes først til BONO. Det er også mulig å registrere klage via EUs ODR-plattform: http://ec.europa.eu/odr.
Klagen suspenderer ikke BONOs forpliktelser, med mindre BONO skriftlig sier noe annet.
Ved godkjent klage vil BONO etter eget valg erstatte eller reparere varen kostnadsfritt.
På avtaler som omfattes av disse vilkårene, gjelder utelukkende nederlandsk rett, også for utenlandske kunder.
Wienerkonvensjonen om internasjonalt kjøp av varer gjelder ikke.
BONO påtar seg ikke ansvar for tastefeil på nettstedet eller andre medier.
Ved bestilling aksepterer kunden uten forbehold disse salgsbetingelsene.
Gratis produkt med hver bestilling
Motta eksklusive tilbud, oppdateringer om de nyeste supplementene og eksperttips for å nå målene dine.
NOW Foods kosttilskuddNOW Foods: Kvalitet i kosttilskudd!Handle nå